ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ВІД 12.04.2025
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КАЛИНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІДО 2027 РОКУ
Інформація про замовника СЕО:КАЛИНІВСЬКА СЕЛИЩНАРАДА БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Адреса: 07443, Україна, Броварський р-н, Київська обл., селище Калинівка, вулиця Чернігівська, будинок, 20
Електронна пошта: info@kalynivska-2-gromada.gov.ua
Контактні телефони:+380 (67) 566-41-46
Калинівський селищний голова: Булкот Вадим Сергійович
Код ЄДРПОУ04363886
- Назвадокументадержавногопланування:
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КАЛИНІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ДО 2027 РОКУ
- Основніцілідокументадержавногопланування,йогозв’язокзіншимидокументамидержавногопланування
Виддокументудержавногопланування–СтратегіярозвиткуКалинівськоїселищноїтериторіальноїгромади Броварського району Київської області до 2027року (далі–Стратегія)єдокументомдержавногоплануваннямісцевогорівня. Стратегія орієнтована на зміни внутрішньої організації життя населення, модернізацію об’єктів комунальної власності, створення сучасної системи управління громадою, дотримання в діяльності громади принципів сталого розвитку, підвищення якості життя, зміцнення конкурентних позицій на регіональному та національному рівнях. Головною метою їх розроблення є формування нового бачення сталого місцевого розвитку, підвищення конкурентоспроможності місцевої економіки, інвестиційної привабливості, якості життя у громаді через ефективне використання ресурсів та реалізацію узгоджених інтересів влади, громади та бізнесу.
Основні стратегічні цілі, визначені у Стратегії:
1. Економічний та ефективний розвиток громади;
2. Соціальне забезпеченнягромади;
3. Екологічне та безпекове підґрунтя розвитку громади.
Стратегія розвитку Калинівської селищної територіальної громади до 2027 року розроблена на підставі Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регіональної політики», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», «Про стратегічну екологічну оцінку», Постанов Кабінету Міністрів України «Деякі питання розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів», «Про затвердження порядків з питань відновлення та розвитку регіонів і територіальних громад», Наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад».
Підготовка Стратегії здійснена з урахуванням Указу Президента України «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», які є орієнтирами для розроблення проєктів прогнозних і програмних документів, з метою забезпечення збалансованості економічного, соціального та екологічного вимірів сталого розвитку України.
Стратегію розвитку Калинівської селищної територіальної громади на період до 2027 року узгоджено з пріоритетами і цілями стратегічних документів вищого територіального (регіонального та національного) рівня, Державною стратегією регіонального розвитку на 2021-2027 роки, Стратегією розвитку Київської області на 2021-2027 роки.
- Якоюміроюдокументдержавногоплануваннявизначаєумовидляреалізаціївидівдіяльностіабооб’єктів,щодоякихзаконодавствомпередбаченоздійсненняпроцедуриоцінкивпливунадовкілля(утомучисліщодовизначеннямісцезнаходження,розміру,потужностіаборозміщенняресурсів)
Стратегію та План заходів з її реалізаціїрозробленозурахуваннямстратегічнихтаопераційнихцілейСтратегії розвитку Київської області на 2021-2027 роки.Закон України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, поводження з відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку регіону, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень.
Проєкт Стратегії та Плану заходів з її реалізації не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності. У відповідності до ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», зазначені у Стратегії і Плані заходів з її реалізації заходи, які відносяться до сфери застосування оцінки впливу на довкілля, підлягають процедурі оцінки впливу на довкілля.
- Інформаціяпроймовірнінаслідки:а)длядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення;б)длятериторійзприродоохороннимстатусом;в)транскордоннінаслідкидлядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення
а)длядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення:входіздійсненнястратегічноїекологічноїоцінки(далі–СЕО)маютьбутиоціненіймовірнінаслідкиреалізаціїСтратегії її реалізації.Зокрема,маютьбутиоціненінаслідкидлятакихскладовихдовкілля:атмосфернеповітря;водніресурси;промисловітапобутовівідходи,викидитастоки;земельніресурси;біорізноманіттятарекреаційнізони;наслідкидляздоров’янаселення.
б)длятериторійзприродоохороннимстатусом:підчасздійсненняСЕО,необхіднооцінитиймовірнінаслідкивідреалізаціїзаходівСтратегіїна:територіїтаоб'єктиприродно-заповідногофонду,їхохороннізони,територіїйоб'єкти,щомаютьособливуекологічну,науковуіестетичнуцінністьтаоб'єктикомплексноїохорони.
в)транскордоннінаслідкидлядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення:реалізація Стратегії та Плану заходів не чинитиме транскордонного впливу на елементи довкілля, тому відсутня потреба в оцінці транскордонних наслідків.
5. Виправданіальтернативи,якінеобхіднорозглянути,утомучисліякщодокументдержавногоплануваннянебудезатверджено
ЗважаючикомплексністьрішеньпроєктуСтратегії,щообумовлюєтьсянеобхідністювиконанняпріоритетнихцілейтазавданьСтратегії,призначенихдлярізнихвидівпромислово-виробничої,соціальної,рекреаційної,комунікаційноїдіяльності,здійснюєтьсярозглядвиправданихальтернативпланованихрішень.ПривпровадженнізаходівСтратегії,упорівнянніізіснуючимстаном,очікуєтьсяпозитивнийвпливнанавколишнєприроднесередовище,утомучисліназдоров’янаселення.
Протевпроцесіздійсненнястратегічноїекологічноїоцінкибудутьрозглянутінаступніальтернативи:
альтернатива№1«нульовийсценарій»-тобтоопис,прогнозуваннятаоцінкаситуаціїувипадкунезатвердженнязазначеногодокументадержавногопланування;
альтернатива №2 – сформована за результатами аналізу проєкту Стратегії, отриманих зауважень та пропозицій від зацікавлених осіб, що надійшли під час процедури подання та розгляду Звіту про стратегічну екологічну оцінку.
ОцінкаефективностівказанихальтернативнихваріантівбудевідображенауЗвітіпростратегічнуекологічнуоцінку.
- Дослідження,якінеобхіднопровести,методиікритерії,щовикористовуватимутьсяпідчасстратегічноїекологічноїоцінки
Дляпроведеннястратегічноїекологічноїоцінкибудевикористананаступнаінформація:доповідіпростандовкілля;статистичнаінформація;данімоніторингустанудовкілля;експертніоцінки;іншадоступнаінформація.
Підчаспроведеннястратегічноїекологічноїоцінкибудутьзастосованітакіаналітичніметоди:аналізтенденцій,оцінкаймовірнихнаслідківвідповіднодоконтрольногопереліку,відповіднийекспертнийаналіз.
Дляздійсненнястратегічноїекологічноїоцінкибудездійснено:
-збіртааналізінформаціїпропоточнийстанскладовихдовкілля,включаючизначенняключовихекологічнихпоказників;
-проведенняаналізуслабкихтасильнихсторінпроєктуСтратегіїзточкизоруекологічноїситуації;
-проведенняконсультаційзгромадськістющодоекологічнихцілей;
-визначенняможливихчинниківзмінантропогенноготаприродногохарактеру;
-проведенняоцінкивпливуСтратегіїнаскладовідовкіллятанастанздоров’яйдобробутнаселення;
-моніторингфактичноговпливувпровадженняСтратегіїнадовкілля.
Зокрема,будутьвикористанірізніметодиучастігромадськості,такіякінформування,консультування,обговорення.
- Заходи,якіпередбачаєтьсярозглянутидлязапобігання,зменшеннятапом’якшеннянегативнихнаслідківвиконаннядокументадержавногопланування
Підчасздійсненнястратегічноїекологічноїоцінкипередбачаєтьсярозглянутизаходиіззапобігання,зменшеннятапом’якшеннянегативнихнаслідківдлядовкілля,визначенізаконодавством.
Так,ЗаконУкраїни «Про охорону навколишньогоприродногосередовища»визначаєзагальнівимогивгалузіохоронинавколишньогосередовища.Закономвстановлено,щовикористанняприроднихресурсівгромадянами,підприємствами,установамитаорганізаціямиздійснюєтьсяздодержаннямобов’язковихекологічнихвимог:
а)раціональногоіекономноговикористанняприроднихресурсівнаосновіширокогозастосуванняновітніхтехнологій;
б)здійсненнязаходівщодо запобіганняпсуванню,забрудненню,виснаженню природнихресурсів,негативномувпливунастаннавколишньогоприродногосередовища;
в)здійсненнязаходівщодовідтвореннявідновлюванихприроднихресурсів;
г)застосуваннябіологічних,хімічнихтаіншихметодівполіпшенняякостіприроднихресурсів,якізабезпечуютьохоронунавколишньогоприродногосередовищаібезпекуздоров’янаселення;
д)збереженнятериторійтаоб’єктівприродно-заповідногофонду,атакожіншихтериторій,щопідлягаютьособливійохороні;
е)здійсненнягосподарськоїтаіншоїдіяльностібезпорушенняекологічнихправіншихосіб;є)здійсненнязаходівщодозбереженняіневиснажливоговикористаннябіологічногорізноманіттяпідчаспровадженнядіяльності,пов’язаноїзповодженнямзгенетичномодифікованимиорганізмами.
Заходи,спрямованіназапобігання,зменшеннятапом’якшеннянегативнихнаслідківдляздоров'янаселення,визначатимутьсявідповіднодовимогЗаконуУкраїни«Про систему громадського здоров’я».
- Пропозиціїщодоструктуритазмістузвітупростратегічнуекологічнуоцінку
Стратегічнаекологічнаоцінкабудевиконанавобсягах,визначенихстаттею11ЗаконуУкраїни«Простратегічнуекологічнуоцінку».
СтруктуратазмістЗвітупростратегічнуекологічнуоцінкуСтратегії:
1)змісттаосновніцілідокументадержавногопланування,йогозв’язокзіншимидокументамидержавногопланування;
2)характеристикапоточногостанудовкілля,утомучисліздоров’янаселення,тапрогнознізміницьогостану,якщодокументдержавногоплануваннянебудезатверджено(заадміністративнимиданими,статистичноюінформацієютарезультатамидосліджень);
3)характеристикастанудовкілля,умовжиттєдіяльностінаселеннятастануйогоздоров’янатериторіях,якіймовірнозазнаютьвпливу(заадміністративнимиданими,статистичноюінформацієютарезультатамидосліджень);
4)екологічніпроблеми,утомучисліризикивпливуназдоров’янаселення,якістосуютьсядокументадержавногопланування,зокремащодотериторійзприродоохороннимстатусом(заадміністративнимиданими,статистичноюінформацієютарезультатамидосліджень);
5)зобов’язанняусферіохоронидовкілля,утомучисліпов’язанііззапобіганнямнегативномувпливуназдоров’янаселення,встановленінаміжнародному,державномутаіншихрівнях,щостосуютьсядокументадержавногопланування,атакожшляхиврахуваннятакихзобов’язаньпідчаспідготовкидокументадержавногопланування;
6)описнаслідківдлядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення,утомучислівторинних,кумулятивних,синергічних,коротко-,середньо-тадовгострокових(1,3-5та10-15роківвідповідно),постійнихітимчасових,атакожпозитивнихінегативнихнаслідків;
7)заходи,щопередбачаєтьсявжитидлязапобігання,зменшеннятапом’якшеннянегативнихнаслідківвиконаннядокументадержавногопланування;
8)обґрунтуваннявиборувиправданихальтернатив,щорозглядалися, опис способу, вякийздійснюваласястратегічнаекологічнаоцінка,утомучислібудь-якіускладнення(недостатністьінформаціїтатехнічнихзасобівпідчасздійсненнятакоїоцінки);
9)заходи,передбаченідляздійсненнямоніторингунаслідківвиконаннядокументадержавногоплануваннядлядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення;
10)описймовірнихтранскордоннихнаслідківдлядовкілля,утомучислідляздоров’янаселення(занаявності);
11)резюменетехнічногохарактеруінформації,передбаченоїпунктами1-10цієїчастини,розрахованенаширокуаудиторію.
- Орган,доякогоподаютьсязауваженнятапропозиціїтастрокиїхподання
Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено 10 днів з дня її оприлюднення (з 12 квітня 2025 р. по 21 квітня 2025 р.).
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультації щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування передбачено у строк, що не перевищує10 днів з дня внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки.
Зауваження та пропозиції до Заяви надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб - із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до Калинівської селищної рада за темою листа «До заяви про визначення обсягу СЕО» за адресою: (07443, Україна, Броварський р-н, Київська обл., селище Калинівка, вулиця Чернігівська, будинок, 20), електронна поштова скринька: info@kalynivska-2-gromada.gov.ua або через національну онлайн-платформу ЕкоСистема: https://eco.gov.ua+380442981086
- ПовідомленняпрооприлюдненняЗаявипровизначенняобсягуСЕО:
Заява оприлюднена на офіційному сайті Калинівської селищної ради, а також не менше як в трьох громадських місцях: інформаційному стенді Калинівськоїселищної ради, інформаційних стендахКрасилівського та Рожівськогостаростинського округу та в соціальній мережі facebook Калинівської ТГ 12 квітня 2025 року.
Замовник/Уповноваженаособазамовника:
Калинівська селищна рада Броварського району Київської області (Булкот Вадим Сергійович)
https://rada.info/upload/users_files/04363886/3d5ede715d0d10f1996bc2ac5fb61093.pdf