За якою ставкою ПДВ оподатковуються операції з експорту окремих видів товарів, якщо платник не виконав критерій, встановлений п.п. «а» п.п. 97.2 п. 97 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ?
За якою ставкою ПДВ оподатковуються операції з експорту окремих видів товарів, якщо платник не виконав критерій, встановлений п.п. «а» п.п. 97.2 п. 97 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ?
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що з 01 грудня 2024 року запроваджується режим експортного забезпечення до операцій з експорту окремих видів товарів (згідно з постановою Кабміну України від 29 жовтня 2024 №1261).
При цьому операції з експорту окремих видів товарів, що здійснює платник, який не відповідає критеріям, встановленим п.п. «а» п.п. 97.2 п. 97 підрозд. 2 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), оподатковуються за ставками, встановленими п.п. «а» і «г» п.193.1 ст.193 ПКУ:
- 14% - для УКТ ЗЕД 1001, 1003, 1005, 1201, 1205, 1206 00;
- 20 % - для УКТ ЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1002, 1004, 1507, 1512, 1514, 2306.
Довідково: Підпунктом «а» п.п.97.2 п.97 підрозд.2 розд.ХХ ПКУ встановлено, що операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, що здійснюються платниками податку на додану вартість, у яких за результатами операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів протягом попередніх 12 календарних місяців (до 11 листопада 2024 року - за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) сума неотриманих грошових коштів за операціями з експорту окремих видів товарів, за якими банком (банками) не був завершений валютний нагляд за дотриманням платником податку - резидентом установлених Національним банком України граничних строків розрахунків (після їх закінчення), не перевищує 20 відсотків загальної суми операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, щодо яких закінчилися встановлені Національним банком України граничні строки розрахунків, - оподатковуються за ставкою, визначеною підпунктом "б" пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу (0 відсотків).
Порядок розрахунку частки неотриманих грошових коштів за операціями з експорту окремих видів товарів та визначення переліку платників податків, які відповідають вимогам цього підпункту, визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 №1216. |
|
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Ризикоорієнтований підхід до податкового контролю та формування Переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства - чергові кроки реалізації Національної стратегії доходів на 2024 – 2030 роки
ЗУ від 18.06. 2024 №3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» запроваджується ризикоорієнтований підхід до податкового контролю, яким передбачається мінімальний рівень податкового контролю для платників з високим рівнем дотримання податкового законодавства та зосередження роботи податкового органу на платниках з підвищеним ризиком порушення податкового законодавства. Також передбачено щоквартальне формування ДПС Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства та його оприлюднення на вебпорталі ДПС. До Переліку будуть включені платники податків, які відповідатимуть низці вимог та критеріїв, пов’язаних з оподаткуванням. Перший Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства буде затверджено не пізніше останнього робочого дня листопада (29 листопада 2024 року) та оприлюднено на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження (19 грудня 2024 року). Юридичні особи та ФОП, включені до Переліку, матимуть податкові переваги та спрощення механізму взаємодії з податковими органами, а саме: - мораторій на документальні перевірки, крім деяких видів; - скорочення строків камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування ПДВ – до 5 та 10 робочих днів відповідно; - отримання індивідуальних податкових консультацій протягом 15 календарних днів; - закріплення за платником податків комплаєнс-менеджера, з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції; - право платника податків на свій запит у п’ятиденний строк отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків. Впроваджувані новації є черговим кроком в реалізації Національної стратегії доходів на 2024 – 2030 роки. |
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
При продажу підакцизних товарів в чеках РРО/ПРРО відображається код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що з 01 вересня 2024 здійснюється оподаткування акцизним податком операцій з товарами за кодом 2404 91 90 00 згідно з УКТ ЗЕД (інші нікотиновмісні продукти для орального застосування), відповідно до Закону України від 16.01.2024 № 3553-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення деяких норм у відповідність із Законом України «Про Митний тариф України» та уточнення окремих положень». СГ, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі із застосуванням РРО/ПРРО під час торгівлі підакцизними товарами зобов’язані дотримуватись вимог п.11 ст.3 ЗУ від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями. Нагадуємо платникам про необхідність відображення в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, у тому числі коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД при продажу підакцизних товарів.
|
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Незадекларована праця не підтримує країну
Кожен працюючий громадянин має усвідомлювати, що неофіційні трудові відносини, тіньова зайнятість з виплатою незадекларованої заробітної плати завдає шкоди не лише державі, оскільки бюджет недоотримує кошти у вигляді несплачених податків та внесків до фондів соціального страхування, зокрема до Пенсійного фонду, але і громадянам, які ризикують втратити право на пенсію або її частину, адже при нарахуванні пенсії враховується розмір заробітної плати та страховий стаж, протягом якого така особа (її роботодавець) сплачували єдиний соціальний внесок.
Шановні громадяни! Пам’ятайте, що вирішити проблему можна лише спільними зусиллями, тому звертайтеся до контролюючих органів та повідомляйте про проблеми, які пов’язані з застосуванням трудового законодавства!
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Як доєднатися до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?
ГУ ДПС у Київській області нагадує, що для того, щоб потрапити до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, платники податку - юридичні особи мають відповідати одночасно таким вимогам та критеріям.
Юридичні особи на загальній системі оподаткування:
- рівень сплати податку на прибуток повинен дорівнювати або перевищувати середній по галузі за останні 4 квартали;
- рівень сплати ПДВ має бути рівним або вищим від середнього по галузі за останні 12 звітних періодів;
- рівень заробітної плати повинен бути не меншим за середню заробітну плату по галузі в регіоні, помножену на коефіцієнт 1.1 за останні 4 квартали, за умови наявності мінімум п’яти працівників.
Юридичні особи - резиденти Дія.Сіті:
- рівень сплати податків до бюджету повинен дорівнювати або перевищувати середній серед резидентів Дія.Сіті;
Юридичні особи - платники єдиного податку III групи:
- рівень сплати податків до бюджету повинен відповідати або перевищувати середній по галузі;
- рівень заробітної плати повинен бути не меншим за середню заробітну плату по галузі в регіоні, помножену на коефіцієнт 1.1 за останні 4 квартали, за умови наявності мінімум п’яти працівників.
Юридичні особи – платники єдиного податку IV групи (сільгоспвиробники):
- від’ємне значення різниці між сумою МПЗ та сплаченими податками і витратами на оренду земельних ділянок;
- рівень сплати ПДВ має бути рівним або вищим від середнього по галузі за останні 12 звітних періодів;
- рівень заробітної плати повинен бути не меншим за середню заробітну плату по галузі в регіоні, помножену на коефіцієнт 1.1 за останні 4 квартали, за умови наявності мінімум п’яти працівників.
Наявна власна площа земель (на праві власності/користування), орендованих земельних ділянок не менше 200 га або орендованої комунальної або державної власності не менше 0,5 га та виконання податкових зобов’язань зі сплати за землю та єдиного податку.
Спільні вимоги до всіх категорій:
відсутність порушень строків подання звітності;
відсутність рішення про включення до ризикових платників ПДВ;
відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ;
відсутність порушень граничних строків розрахунків за експортно-імпортними операціями протягом останніх 12 місяців;
відсутність санкцій до платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників;
відсутність процедур банкрутства або припинення діяльності;
відсутність громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України, у платника податків та/або його засновників (учасників), кінцевих бенефіціарних власників;
відсутність змін щодо основного виду економічної діяльності протягом останніх 12 місяців;
відповідність критеріям залежно від обраної системи оподаткування;
веребування на обліку в ДПС більше 1 року.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Яка тривалість операційного дня для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних?
Відповідно до п.п.69.18 п.69 підрозд.10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану, надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 20 години.
Операційний день для реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, триває з 0 годин 00 хвилин до 24 години 00 хвилин.
Реєстрація ПН/РК, поданих для реєстрації в ЄРПН у день, на який припадає граничний строк реєстрації ПН/РК та направлення квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації таких ПН/РК здійснюються не пізніше наступного операційного дня з дня подання для реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.
Відповідно до п.26 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246 тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану:
-операційний день для реєстрації ПН/РК, на який припадає граничний строк реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування триває з 0 години 00 хвилин до 24 години 00 хвилин;
-реєстрація ПН/РК, поданих для реєстрації у день, на який припадає граничний строк реєстрації ПН/РК, та надсилання квитанції здійснюється не пізніше наступного операційного дня з дня подання для реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: kyivobl.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
ДПС у Київській області